Fri frakt över 1000 kr – Personlig service – Fysisk butik i Borlänge

Retur och reklamation

Vi på Equeen strävar efter att göra det så enkelt som möjligt för dig som konsument att kunna skicka tillbaka en vara du är missnöjd med. Vi hjälper dig hela vägen, tveka inte att höra av dig till oss om du har några frågor eller funderingar.

Byten och returer

1. Om du ångrar ditt köp så har du alltid full retur- och bytesrätt inom 14 dagar från den dagen du tog emot varan. Observera att returrätten endast gäller om varan fortfarande är i sitt ursprungliga skick, den skall vara oanvänd, oskadad och ha sin originalkartong/förpackning kvar. Vid retur av produkter som ej längre är i originalskick (tex smutsfläckar eller täcken med hästhår) kommer varan att att returneras till kund. Retur- och bytesrätten gäller ej mått- och eller specialbeställda varor, samt varor med personlig prägel t.ex. brodyr. Beställ en returblankett här, det kostar 79 kr att göra en retur. Därefter kommer vi att maila dig en returfraktsedel.

2. Skicka tillbaka varan och returblanketten till oss. Lägg varan i sin originalkartong/förpackning och emballera noggrant, varan måste vara packad i påse eller kartong. Fäst ingen tejp eller adresskort direkt på originalkartongen. Vid retur är det du som konsument som ansvarar över paketet tills det har kommit fram till oss, är det skador på varan eller originalkartongen/förpackningen kommer vi ej ersätta hela summan för varan. Du som konsument står för transportrisken, därför rekommenderar vi att du köper en retursedel från oss och skickar paketet med DHL. Då kan vi se när paketet blev registrerat och vart paketet är under transportens gång. Paketet kommer dessutom direkt till oss i stället för ett utlämningsställe. Länk till retursedeln finner du längst ner på denna sida.

3. När paketet har kommit fram till oss och vi har godkänt returen så får du en återbetalning via Klarna. Önskar du en ny vara så skickar vi den till dig kostnadsfritt. Observera att återbetalningen från Klarna kan ta upp till 2 veckor (max 30 dagar). Fraktkostnaden ersätts ej.

Reklamationer

1. Så snart som möjligt efter att du upptäckt felet kontaktar du oss på info@equeen.se. Vänligen bifoga en bild på skadan, ordernummer samt telefonnummer för snabbare hantering.

2. Efter du talat med oss skickar vi en returfraktsedel till dig via e-post. Blanketten går även att ladda ned via en länk längst ner på denna sida. När du fyller i blanketten är det viktigt med en tydlig beskrivning om vad reklamationen avser.

3. Paketera och skicka den felaktiga varan till oss. Varan skall vara väl rengjord. I paketet lägger du även den ifyllda returblanketten för reklamationer samt ett underlag på ditt köp, har du köpt varan online räcker det med ordernummer. Som konsument ansvarar du för varan tills den kommit fram till oss.

Returfraktsedeln vi mailar till dig skriver du ut och fäster på paketet, sedan lämnar du paketet på samma ställe som du hämtade ut det (närmsta DHL Service ombud). Retursedeln är såklart förbetald och du skickar kostnadsfritt varan till oss.

4. Vi kontaktar leverantören och ett beslut om vi ska ersätta varan eller laga felet. Direkt paketet kommit fram till oss åtgärdar vi felet om det är möjligt, annars skickar vi helt kostnadsfritt en ny vara till dig. Om vi ej har varan i lager och vi ej kan åtgärda felet så återbetalar vi dig hela summan du la ut för varan.

Vid byte, retur eller reklamation går vi efter Konsumentverkets regler för e-handel (Konsumentköplagen).

Länk till retursedel